donderdag 12 december 2013

DIY kerstkaarten

Ik probeer elk jaar zelf mijn kerstkaarten te maken. Meestal lukt het niet omdat ik zo vlak voor kerst geen goed idee heb wat ook nog redelijk snel uitvoerbaar is. Maar dit jaar is het wel gelukt om kaarten te verzinnen die makkelijk te maken zijn.





Hieronder volgt een stap voor stap uitleg


Benodigdheden:
Blanco kaarten: ik heb witte correspondentiekaarten gebruikt (Hema)
Bruin pakpapier (kantoorboekhandel)
Goud- en of zilvergaren (die heb ik volgens mij ook bij Hema gezien, die van mij had ik al)
Gekleurd papier (ik heb restjes inpakpapier en gekleurde glimmende pagina's uit magazines gebruikt)
fotolijm

Schaar
potlood
Snijmat of dik karton
Scherpe prikpen of speld
naald met breed oog (goud of zilvergaren moet erdoorheen passen)
plakband
ponsjes




Werkwijze:
Teken de kerstboom op de achterkant van het bruine pakpapier (ik heb eerst een malletje gemaakt).
Knip de boom uit. 
Prik 6 gaatjes aan de linkerkant en 6 gaatjes aan de rechterkant van de boom. 
Rijg het goud- of zilvergaren door de gaatjes als een slinger. 
Plak het begin en het einde van het garen vast met plakband aan de achterkant van de kerstboom. 

Pons de versieringen uit het gekleurde papier en plak deze op de boom. 
Plak de boom op de kaart. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten