vrijdag 30 augustus 2013

Last nesting doll - Laatste matroesjka

Het einde van de matroesjka crochet along is alweer in zicht. Afgelopen week heb ik de kleinste matroejska gehaakt. Deze matroeskja is het minste werk om te haken, maar zeker het kleine gezichtje had wat meer aandacht nodig dan dat van de andere matroesjka's. De materialen die ik bij de grotere matroesjka's heb gebruikt bleken hier toch echt te grof. 

This week I crocheted the babydoll of the Nesting Doll CAL. It didn't much time to crochet this doll, but I changed the materials I normally use to make the eyes and the mouth of the dolls. The thick materials were too much for the little face. 





Dit was het oorspronkelijke gezichtje, ik had associaties met een doodshoofd door de grote ogen en mond. Uiteindelijk heb ik een nieuw gezichtje gehaakt, voor de oogjes heb ik hele kleine kraaltjes gebruikt en voor de mond heb ik dun naaigaren in plaats van dik borduurgaren gebruikt. 

This was the original face, it looks like a skull because of the large hollow eyes and the thick red mouth. 
Finally I crocheted a new face, I used really small beads for the eyes and thin sewing thread for the mouth instead of thick embroidery thread. 

4 opmerkingen:

  1. This was such a neat CAL :D
    I did not join in because I haven't made Ami's in so long..this didn't seem like a beginner task. LOL

    Your Nesting Dolls are done very well..

    Tracy
    www.crochethappy.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. This was my second real ami actually. I only made a little elephant and a few little fishes.

      Verwijderen
  2. zooooooooooo'n leuk setje is dit geworden!!!
    en ja.. de eerste poging was raar ahahahahha echt een soort doodskop!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè, vind ze zelf ook heel gezellig staan. Ik schrok zelf een beetje van het eerste gezichtje.

      Verwijderen